Volkswagen
Passat Comfort Coupe, bir çok
otomobil severin hayallerini süslüyor. Ve bunu fazlasıyla hakediyor.
Sedan karoserin kullanışlılığını ve coupe’nin sportifliğini ilk
olarak bir arada sunan 2004 yılında Mercedes-Benz CLS modeli olmuştu.
Volkswagen ‘in lokomotif modellerinden
Passat üzerinden geliştirilen
yeni coupe,
PassatCC ismini aldı. İsminin uzantısındaki “CC”, coupe cabrio modellerinden
tanıdığımız bir kısaltma değil. Alman üreticinin “CC” kısaltmasıyla
anlatmak istediği; comfort-coupe (konforlu coupe).
PassatCC’de uygulanan formül temel olarak aynı Mercedes-Benz CLS’deki gibi.
Uzun bir motor kaputu, önden arkaya kadar gergin bir yay gibi çizgiler
ve coupe’yi andıran tavan tasarımı. Kabul etmek gerekir ki VW,
Passat CC ile çok seçkin görünen, spor bir
otomobil ortaya çıkartmayı başarmış. Sportifliği öne çıkartan
PassatCC’nin kaslı gövdesi hiç de çirkin görünmüyor. Aksine çok estetik. Aynı
şıklık ve sportiflik aracın içerisinde de yoğun olarak vurgulanmış.
Bir coupenin içerisinde olduğunu unutmazsanız iç mekandaki konfor
oldukça yeterli. Dört koltuk da vücudu çok iyi sarıyor. Ön koltuklarda
başarılı diz ve baş mesafesi sunan
PassatCC’nin arka koltuklarında da yeterli oturma alanı sunulmuş. Ama arka
kapıları olan bir coupe de olsa, arka koltuklara geçerken başınızı
eğmenizde fayda var. Görüş açıları da, çoğu coupe’ye göre daha iyi
sayılır. Dar yan camlar ile olabildiğince yatık tasarlanan ön ve arka
camlar çok şık olsa da arka görüş açılarını kısıtlıyor.
İç mekanda kullanılan malzemeler oldukça
kaliteli.
İşçilikte de özen gösterildiği fark ediliyor. Aracın tasarımına uygun
tasarlanan gösterge grubu şık ve sportif bir havaya sahip. İç mekanda
fonksiyonelliği arttırmak adına bir çok detay uygulanmış. Orta konsolun
arkasında bulunan 230 V soket girişi sayesinde diz üstü bilgisayar gibi
elektrikli cihazları kullanmak mümkün. Arka koltukların ortasında da
sürgülü kapağı olan küçük eşya gözü ve bardaklık bölmesi bulunuyor.
Passat CC’nin 532 litrelik bagajı geniş. Arka koltukları yatırılamayan
Passat CC’de sadece koltukların ortasında bir kayak gözü bulunuyor.
Volkswagen
Passat CC ’nin
yeniliklerine devam ettiğimizde artık
yeni modellerin üst donanım seviyelerinde rastlar olduğumuz Şerit Takip Sistemi’nin de
Passat CC’de yer aldığını söyleyebiliriz. VW bu sistemi kendi içerisinde ilk kez
PassatCC’de kullanmaya başladı. Sistemin çalışma prensibine göre sürücü 65
km/s’nin üzerindeki bir hızda sinyal vermeden şeridini terk ederse,
sistem direksiyon manevrasıyla otomatik olarak şeride geri sokuyor.
Eğer Şerit Takip Sistemi yol üzerindeki çizgileri net bir şekilde
göremezse, düzgün çalışamıyor.
Volkswagen
PassatCC ’de premium rakipleri kıskandıracak bir diğer özellik de Park
Asistanı. Otomatik park sistemi, araca entegre sensörler sayesinde iki
araç arasında uygun olan boşluğa sürücünün direksiyona müdahale etmeden
park etmesini sağlıyor.
Volkswagen ailesinde ilk kez
PassatCC’de kullanılan DCC olarak adlandırılan Adaptif Şasi Kontrolü;
direksiyon netliği ve süspansiyon sertliğini üç farklı kademede
ayarlıyor. Comfort, Normal ve Sport modlarından biri tercih edildiğinde
DSG şanzımanın tepkileri de bu sürüş moduna göre değişiyor. Çok
başarılı yol tutuş özelliklerine sahip olan
Passat CC’nin direksiyon tepkileri de sürücünün isteklerine çabuk yanıt veriyor.
Motor kaputunun altındaki 2.0 lt’lik TDI ünite, turbo desteğiyle 170
HP güç üretiyor. 1750 ile 2500 d/d arasında 350 Nm maksimum torka
ulaşabilen motor alt devirden itibaren canlı bir karakter sergiliyor. 6
kademeli çift debriyajlı DSG’nin çok iyi işleyişi motorun sunduğu
keyfe, keyif katıyor. 1491 kg ağırlığındaki
PassatCC’nin 0’dan 100 km/s hızlanması ise 8.72 saniye. 2.0 lt’lik dizel
ünite için tatmin edici bu değere karşılık ortalama 7.8 lt/100 km’lik
tüketim makul seviyede kalıyor.
Volkswagen
PassatCC, 41.500 Euro + 942 TL’den başlayan fiyatlara sahip. Mercedes-Benz
CLS’nin nerdeyse üçte biri olan bu fiyatlar karşılığında premium
rakipleri kıskandıracak donanım, kalite, fonksiyonellik ve sürüş
keyfine ulaşmak mümkün.
Motor Hacmi : 1968 cc
Maksimum güç : 170 HP 4200 d/d
Maksimum tork : 350 Nm 1750-2500 d/d
Son hız : 224 km/s
0-100 km/s : 8.6 sn
Fren mesafesi : 100-0 km/s 39 m
Yakıt : 7.8 lt/100 km (Fbr 6.1 lt lt/100 km)
Fiyat : 56.800 Euro + 1.258 YTL